dinsdag, maart 19, 2024

Concert Tiels Mannenkoor samen met de beiaardier op het Tielse Carillon

TMK Drone met Mariet HR2

Op zaterdag 28 mei vond een openluchtconcert plaats, georganiseerd door beiaardier Wim Ruitenbeek en het Tiels Mannenkoor o.l.v. Mariette Effing, in samenwerking met de Stichting Carillon Tiel. De belangstelling was groot met een bezoekers aantal over de 120 toehoorders.

Op het programma beston o.a. de beiaardcompositie uit 1960 van een oudNederlands volksliedje over ‘Het loose vissertje’, van Romke de Waard (1919-2003). Deze componist was voorzitter van de Nederlandse Klokkenspelvereniging en in 1964 betrokken bij de komst van het carillon in Tiel.

Het koor zong soms met het carillon, bijvoorbeeld In Flandres Fields, soms à capella o.a. An Irish Blessing, het carillon was ook alleen te horen, o.a. met Primavera (lente), een stuk van de hedendaagse componist Einaudi. Het concert werd afgesloten met de canon ‘Dona Nobis Pacem’,
geef ons vrede. Hoe actueel! hierbij wordt het publiek uitgenodigd mee te zingen. Zie ook Agenda

Het Tiels Mannenkoor bestaat dit jaar 30 jaar en staat onder leiding van dirigent Mariette Effing, die in Twente woont en al meer dan tien jaar een wekelijkse reis naar Tiel maakt.
Het koor heeft een 45-tal leden. Er wordt vierstemmig gezongen, meestal à capella, van klassiek tot pop.
De mannen zingen met grote inzet, in een uitstekende sfeer en met humor!
Naast de muzikale kwaliteit wordt er veel aandacht besteed aan de sociale aspecten van het koor.

Het Tiels Mannenkoor gaat ervan uit dat vrijwel iedereen kan zingen, dus zijn mannen welkom om dat eens te komen proberen.  Ook als geoefende zanger ben je van harte welkom.

Wilt u vaker genieten van de klanken van het carillon en bijzondere concerten ? Word dan Vriend van het Carillon Tiel!  Kijk voor meer informatie op www.carillontiel.nl.

Op de foto het Tiels Mannenkoor bij de Waal bij een speciale opname van Jouw naam’, een lied van Mario van der Linden: https://www.youtube.com/watch?v=oCgdkYD9J78

Tiels Mannenkoor treedt voor het eerste weer op sinds 2019

Op woensdag 3 november is het Tiels Mannenkoor weer sinds lange tijd opgetreden. Ter gelegenheid van Allerzielen werd een bijdrage geleverd aan de herdenking op de mooie en sfeervol uitgelichte begraafplaats "Ter Navolging".

Hieronder de prachtige foto's van Raphaël Drent

rd 002 allerzielen ternavolging

en van Jan Bouwhuis

Tiel, 02 november 2021Op de begraafplaats Ter Navolging aan de Lingedijk was de jaarlijkse bijeenkomst onder de noemer 'Ter Nagedachtenis'. Vanaf 18.30 ur was het mogelijk kaarsen te plaatsen. Het Tiels Mannenkoor onder leiding van Mariëtte Effing bracht een zestal liederen ten gehore, onderbroken door een gedicht uitgesproken door Gerard Buijs. Het was het eerste openbare optreden van het koor na het uitbreken van de Corona-pandemie, nu al weer ruim anderhalf jaar geleden.Foto Jan Bouwhuis.