zondag, april 28, 2024

Plaats

Zandse Kerk, Van Wijkstraat 33, Huissen

Kleding

Grijze broek, blauw overhemd, blauwe stropdas en gepoetste zwarte schoenen

Tijden voor leden

• Aanwezig en koffie                                                 11.00 uur
  • Testen kooropstelling                                              11.20 uur
  • Inzingen                                                                  11.30 - 12.30 uur
  • Pauze: zelf drankje en lunch meenemen              12.30 - 12.50
  • Aanvang dienst                                                      13.00 uur

Dienstoverzicht: Afscheid Joop Koole op 12 augustus 2023

• Bij binnenkomst wordt gezongen:
  • Das Morgenrot (R. Pracht, Tekst K. Hofmann) door: LWMK + TM: Morgens vroeg opent de alziende God de hemel, wekt de mensen op, geeft raad, beloont met zon.
  • Welkomstwoord. Caroline van Onna, Aster uitvaartzorg
  • Kerkslavische Mariahymne (D.S. Bortnianski) door: LWMK
  • Loflied op de moeder van Christus, waardige Maria, waarachtig, gelukzalig, vrij van valsheid en twijfel, bij Serafijnen volgens Gods woord.
  • Gedicht over het licht. Laurens (broer van Joop)
  • You raise me up (R. Lovland Tekst B. Graham Arr. F. Kokx) door: TM: Als ik triest ben, wacht ik stil op jou. Elk leven is begerig, elk hart klopt fout. Jij tilt me op. Ik zie
    eeuwigheid.
  • Herinneringen. Toon Geenen (vriendenclub)
  • Bring him home (C.-M. Schönberg Tekst H. Kretzmer, A. Boublil Arr. J. Leavitt) door: LWMK: Breng de zoon die ik kende, gunde God hem mij, thuis. Zomers vlieden… ik oud, hij ‘n joch. Geef. Láát ‘m zijn!
  • ‘Het leven van Joop’ Laurens, oudste broer van Joop.
  • Wahre Liebe (Leoš Janáček) door: TM: Liefde geef ik je met rente weer, zodat ik geen woorden heb. Ze woont niet in mond, troont wonderlijk
    in hartstilte.
  • Der Lindenbaum (F. Schubert Tekst W. Müller) door: LWMK + TM: Droomboom aan bron bij poort met bast als liefdesarchief biedt vluchteling, ook ver weg, schaduw en rust.
  • In memoriam Bert Megens, Voorzitter van het Tiels Mannenkoor
  • Panis Angelicus (C. Franck Arr. H. van der Yp) door: Gijs Koopmans en Martin Burghout: Engelbrood wordt menselijk; hemelbrood stopt schimmen. Wonder; arme en lage slaaf eet de Heer.
  • Gedicht ‘Testament, van Bram Vermeulen. Karin, petekind van Joop.
  • Tebe Pojem (D.S. Bortnianski) door: LWMK + TM: U zingen wij toe. U zegenen wij, U danken wij, Heer, en wij bidden U, onze God.
  • In memoriam. Martin Burghout, voorzitter van het Lingewaards Mannenkoor
  • Ritter’s Abschied (J. Kinkel) door: LWMK + TM: Afscheidspijn, -kus, keizersstrijd tegen grimmige legers, voorschouw doodsbed: vaarwel, mijn arm lief.
  • Gedicht. Anneke
  • Video. “Jouw Naam, gezongen door het Tiels Mannenkoor mét Joop in de gelederen.
  • Afscheidslied.
  • Dona nobis pacem door: LWMK + TM: (deel van H. Mis: afsluiting van Agnus Dei.), Geef ons vrede.

De liederen worden gezongen door:

• Het Tiels Mannenkoor en het Lingewaards Mannenkoor
  • Algehele Muzikale leiding en pianobegeleiding : Reinier de Wit.